Customer Experience Manager
Employee Experience Manager

Edit page

KRUK ma klucz do angażowania pracowników

Bartek Matusiak

Firma KRUK S.A. pochwaliła się, że w II kwartale tego roku przeprowadziła wewnętrzne badanie zaangażowania pracowników, które spotkało się z dużym odzewem. Aż 91 proc. osób zatrudnionych w Polsce zdecydowało się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat współpracy, kariery, rozwoju, wsparcia ze strony menedżerów, a także poczucia wpływu i autonomii w pracy. Wyniki badania okazały się bardzo pozytywne – wskaźnik zaangażowania wyniósł aż 90 proc. Co to oznacza w praktyce? Pracownicy czują silne przywiązanie do firmy i chętnie angażują się w realizację wspólnych celów. Ważnym czynnikiem, który wpływa na ten wynik, jest wspierające środowisko pracy oraz dobra atmosfera w zespołach.

Warto jednak zwrócić uwagę na jeden zespół, który szczególnie wyróżnia się w firmie – Dział Rekrutacji, w którym wskaźnik zaangażowania wyniósł 100 proc. Jak to się dzieje? Szefowa działu, Agata Kopydłowska, podkreśla, że kluczem do sukcesu są otwarta komunikacja, regularne spotkania i transparentność w podejmowaniu decyzji. Co więcej, każdy członek zespołu - chwali się KRUK - ma szansę na samodzielne podejmowanie decyzji i czuje realny wpływ na to, co się dzieje. Oprócz tego, zespół ma zapewniony dostęp do narzędzi, szkoleń oraz wsparcia, co pozwala im lepiej wykonywać swoje obowiązki. Równowaga między pracą a życiem prywatnym to również priorytet, a regularny feedback i plany rozwojowe pomagają pracownikom czuć, że ich praca ma sens.

Najważniejszym elementem sukcesu, według Agaty, jest jednak wzajemne zaufanie i pasja do tego, co się robi. To właśnie te wartości, a nie tylko procedury, sprawiają, że zespół działa sprawnie i z entuzjazmem.

To badanie pokazuje, że zaangażowanie nie bierze się znikąd – trzeba je budować poprzez codzienną pracę, komunikację i dawanie pracownikom przestrzeni do rozwoju.E

Bartek Matusiak
Redaktor naczelny magazynu "Employee Experience Manager"

więcej

Nie bądźmy obojętni

Anna Łapińska

Za nami Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom. 55 proc. prezesów (+24 pp vs.2023), 45 proc. specjalistów HR i 50 proc. pracowników - tyle osób doświadcza problemów ze zdrowiem psychicznym. Według niedawnego, całkiem dużego badania (3100 pracowników na różnych szczeblach organizacji) przeprowadzonego w USA, około połowa pracowników doświadcza różnego rodzaju problemów ze zdrowiem psychicznym (niestety nie znalazłam europejskiego odpowiednika, ale sądzę, że i tak wnioski powinny dać nam do myślenia). W tym samym badaniu większość osób (81 proc. CEO, 72 proc. HR oraz 67 proc. pracowników) stwierdziło, że firmy ciągle jeszcze postrzegają osoby cierpiące na problemy ze zdrowiem psychicznym jako słabe lub jako ciężar. 

Firmy to my. To my możemy zmienić to postrzeganie. Przyznanie się do swoich problemów ze zdrowiem psychicznym to oznaka odwagi i siły. Odwagi i siły, by zawalczyć o siebie. Ciągle zbyt dużo osób nie chce okazać się słabymi. Dotyczy to szczególnie mężczyzn, którzy mierzą się nie tylko z problemami ze zdrowiem, ale też ze szkodliwym mitem pod wdzięcznym tytułem „Chłopaki nie płaczą”.

Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom za nami, ale zauważmy siłę i odwagę u tych, którzy teraz mierzą się z problemami. U naszych kolegów i koleżanek z pracy. Co drugi z nas może być jutro w tym właśnie miejscu. A szukanie wsparcia to nie jest słabość. Nie bądźmy obojętni.E

Anna Łapińska
ex-Global Head of Employee Experience w Grupie OLX

więcej

Zaangażowanie = pieniądze?

Magda Maroń

Według magazynu "Fortune" 82 proc. pracowników z pokolenia Z i Millennials uważa "quiet quitting" za podejście do pracy warte rozważenia. Czyli miliony pracowników na świecie rozważa pracę na pół gwizdka. Gallup wyliczył, że ok. 18 proc. pracowników jest jawnie niezaangażowana - czyli praca na pół gwizdka w pełnym wydaniu. Jeśli pracodawca zatrudnia 100 osób na średniej krajowej (7768,35 zł), to przy pracy 18 proc. załogi na połowę swoich możliwości wywala w błoto prawie 70 tysięcy miesięcznie. Ja wiem, że to wyliczenie z grubego palca i nie umiemy określić, czy pracownik niezaangażowany poświęca połowę, czy 3/4 czasu na pracę. Jednak bez względu na przyjęte założenia pieniądze za zmarnowane roboczogodziny się nie zwracają. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości, że zaangażowanie = pieniądze?E

Magda Maroń
Właścicielka agencji GoodHR

więcej

Pracowników Żabki wspiera AI. Ciekawe, czy kiedyś ich zastąpi?

Piotr Szawiec

Żabka wprowadziła nowe funkcje do aplikacji wspomagającej franczyzobiorców w zarządzaniu sklepem - Asystent Żabka. Aplikacja podpowiada pracownikowi, ile upiec pieczywa, przygotować hot dogów oraz, jak dużo wlać mleka do kawomatu - w skrócie, pomaga efektywnie zarządzać świeżymi produktami. Lista czynności, które Asystent podpowiada podobno przekroczyła już 20 czynności, a z czasem ma stać się jeszcze dłuższa. Wraz z wprowadzaniem nowych funkcji, zarządzanie sklepem zaczyna coraz bardziej zależeć od algorytmów aplikacji. Praca człowieka staje się prostsza, ale i zastępowalna. Ciekawe, czy docelowo czekają nas sklepy całkowicie zautomatyzowane, pozbawione obsługi ludzkiej?E

Piotr Szawiec
Prezes Quality Watch

 

 

więcej

Jutro Światowy Dzień Doceniania Pracownika!

Magda Maroń

Jutro, tj. 1 marca obchodzimy Światowy Dzień Doceniania Pracownika! Pewnie działy HR czy EB już czekają w blokach startowych ze stosowną komunikacją. Dla tych, którzy właśnie dowiadują się, że ucieka im dobra okazja komunikacyjna szybka propozycja: Kampania wewnętrzna "Chcę Cię docenić za...". Napiszcie komunikację od prezesa, dyrektora HR czy innej, odpowiednio umocowanej osoby, w której poinformujecie o święcie doceniania, podacie kilka przykładów (najlepiej "od serca") za co chcecie szczególnie docenić załogę: może dobre wyniki sprzedażowe, duch współpracy, atmosfera pracy, unikalna kultura organizacyjna? Najlepiej zaczynając od słów "Chcę Was docenić za...". Zaproście pracowników, aby w tym szczególnym dniu rozesłali do swoich kolegów i koleżanek maile zaczynające się od słów "Chcę Cię docenić za..." z krótką informacją zwrotną. Zachęćcie menedżerów, aby promowali akcję w swoich zespołach. Gotowe.E

Magda Maroń
Właścicielka agencji GoodHR

więcej