"Bliżej Siebie" – kampania, która zmienia rynek pracy
Kampania "Bliżej Siebie" to unikalna platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, łącząca przedstawicieli biznesu, organizacji pozarządowych oraz instytucji publicznych. W jej ramach podejmowane są tematy kluczowe dla współczesnego rynku pracy, takie jak wypalenie zawodowe, różnorodność i inkluzywność (DEI) czy budowanie poczucia przynależności w miejscu pracy.
- Nasza kampania inicjuje otwarte dyskusje, przełamuje tabu i realnie wpływa na rzeczywistość poprzez szerzenie najlepszych praktyk i dostarczanie rzetelnej wiedzy – mówi Agata Swornowska-Kurto, prezes Grupy ArteMis, pomysłodawczyni i organizatorka kampanii.
Zdrowie psychiczne i komunikacja w centrum uwagi
W poprzednich edycjach kampanii oswajano temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy, pokazując, że miejsce pracy może i powinno być przestrzenią do rozmów o samopoczuciu i emocjach. Kluczowym elementem kampanii jest także promowanie efektywnej komunikacji, w tym umiejętności udzielania konstruktywnego feedbacku oraz doceniania pracowników.
Kampania kieruje szczególną uwagę na liderów, którzy muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Autentyczne przywództwo, oparte na samoświadomości, otwartej komunikacji i empatii, jest kluczowe dla budowania wspierającego środowiska pracy oraz atmosfery zaufania.
Trzecia edycja kampanii – co nas czeka?
W ramach tegorocznej edycji kampanii przewidziano szereg działań edukacyjno-informacyjnych. W planach są m.in.:
-
webinary i podcasty, w których eksperci będą dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem,
-
baza wiedzy dostępna dla wszystkich zainteresowanych na stronie kampanii,
-
ogólnopolskie badanie dotyczące zdrowia psychicznego w środowisku pracy.
Tegoroczne badanie będzie miało na celu uchwycenie zmieniaącej się percepcji sukcesu zawodowego i produktywności.
- Z jednej strony coraz głośniej mówi się o dobrostanie pracownika i potrzebie równowagi między pracą a życiem osobistym, z drugiej nadal dominuje tradycyjne podejście do sukcesu, mierzone wysokim wynagrodzeniem i awansem. Chcemy sprawdzić, czy jesteśmy świadkami zmian w tym zakresie – podkreśla Agata Swornowska-Kurto.
Dołącz do kampanii!
Trzecia edycja "Bliżej Siebie" to doskonała okazja, by zgłębić tematykę zdrowia psychicznego w miejscu pracy i dołączyć do grona firm i organizacji, które stawiają na przyjazną kulturę pracy. Więcej informacji można znaleźć na stronie kampanii blizejsiebie.info oraz w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn, Instagram i YouTube.E
Patronem medialnym wydarzenia jest magazyn "Employee Experience Manager". Kampania została objęta Honorowym Patronatem przez Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Głównego Inspektora Pracy, Centralny Instytut Ochrony Pracy-Państwowy Instytut Badawczy oraz Szefową Służby Cywilnej. Wsparcie zapewniły również takie organizacje, jak Polskie Stowarzyszenie Psychologii Organizacji, Pracodawcy RP, Krajowa Izba Gospodarcza czy Koalicja Bezpieczni w Pracy.