Firma - jak wyjaśniła rozmówczyni magazynu - rozpoczęła prace od analizy AS IS, czyli zmapowania informacji z analityki HR oraz wyników dotychczasowych badań.

- Przyglądaliśmy się, jak wyglądają nasze procesy od rekrutacji, po offboarding. Dodatkowo przeprowadziliśmy wywiady indywidualne z pracownikami z różnych obszarów biznesowych, by jeszcze lepiej zrozumieć ich perspektywę. Na tej podstawie opracowaliśmy pierwszą wersję ścieżki doświadczeń pracownika PZU. Została ona uzupełniona i zweryfikowana podczas warsztatów, których uczestnikami byli zarówno pracownicy HR, jak i reprezentanci biznesu. Łącząc perspektywy określiliśmy kluczowe momenty zachwytu, które chcemy wzmacniać w przyszłości oraz punkty bólu, którymi w pierwszej kolejności powinniśmy się zająć - wyjaśniła Wioleta Bielecka.

Dzięki warsztatom - dodała - udało się wygenerować ponad 460 pomysłów.

- I co ważne, zdecydowaliśmy się pokategoryzować je na te szybkie do wdrożenia i takie, które wymagają większego zaangażowania. W ramach zespołu projektowego HR musieliśmy podjąć trudną decyzję, na czym skupimy się w pierwszej kolejności. W ten sposób powstało 9 projektów, które dla nas są dźwignią w poprawie doświadczeń pracowników. Liderami projektów są pracownicy HR z różnych działów - przyznała. 

Cała rozmowa na łamach trzeciego numeru e-magazynu "Employee Experience Manager"