– 72 proc. naszych pracowników deklaruje zaangażowanie, a 83 proc. chce pozostać w firmie. To wyniki, z których jesteśmy bardzo dumni – mówi Magdalena Dybska-Tabor.

Jak podkreśla, te liczby nabierają jeszcze większego znaczenia, gdy porówna się je ze średnią dla Polski. Według najnowszego raportu Gallupa „State of the Global Workplace”, tylko 8 proc. polskich pracowników czuje się zaangażowanych w swoją pracę, a co czwarty aktywnie jej szuka.

– Gramy w zupełnie innej lidze. Ale to nie przypadek – to efekt długofalowych, konsekwentnych działań – tłumaczy Dybska-Tabor.

Bezpieczeństwo to fundament

W centrum tych działań znajduje się troska o szeroko rozumiane bezpieczeństwo. Programy takie jak WISE (promujący bezpieczne zachowania) czy BeWell (skoncentrowany na dobrostanie psychicznym i fizycznym) to filary strategii HR w DANONE.

– Nawet jeden wypadek przy pracy to o jeden za dużo. Dlatego bezpieczeństwo jest dla nas absolutnym priorytetem – nie tylko fizyczne, ale też psychiczne i emocjonalne – podkreśla.

DANONE dba również o zdrowe nawyki żywieniowe i promuje zrównoważony styl życia wśród pracowników. To podejście zostało docenione – w 2024 roku wszystkie spółki grupy DANONE w Polsce otrzymały prestiżowy certyfikat B Corp.

– To trochę jak gwiazdka Michelin w świecie biznesu – znak, że spełniamy najwyższe standardy w zakresie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej – mówi Dybska-Tabor.

Poczucie wpływu i autentyczność

DANONE nie tylko dba o pracowników, ale też angażuje ich w działania społeczne i środowiskowe. Dzięki temu pracownicy czują realny wpływ – zarówno w lokalnych projektach, jak i globalnych inicjatywach w ramach europejskich HUB-ów.

– To, że jesteśmy globalną firmą, nie przeszkadza nam być lokalnie zakorzenionym pracodawcą. Przeciwnie – to nasza siła. Ludzie chcą być częścią większej całości, która ma sens – tłumaczy HR Director grupy.

To zaangażowanie widać również w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Profil na Instagramie i kanał DanoneOdKuchni na TikToku to przykłady autentycznego employer brandingu tworzonego przez pracowników i z ich udziałem.

– Nie musimy nikogo namawiać do opowiadania o pracy – oni po prostu chcą to robić, bo czują, że to ich miejsce – mówi Dybska-Tabor.

Jednym z najbardziej udanych formatów był cykl wideo „Cooking with DANONE”, w którym pracownicy opowiadają o swoich ulubionych produktach, przepisach i codzienności w firmie. Efekt? Więcej chętnych niż miejsc.

Zaufanie to podstawa

Kluczem do wszystkiego – jak podkreśla Dybska-Tabor – jest zaufanie. Przejrzysta komunikacja, szczerość i gotowość do rozmowy to zasady, które w DANONE nie są pustymi hasłami, ale praktyką dnia codziennego.

– Zaufanie to fundament naszych relacji – między menedżerami a zespołami, między firmą a ludźmi. Dzięki niemu jesteśmy w miejscu, w którym ludzie chcą być, a nie muszą – podsumowuje.E

Cała rozmowa do przeczytania w najnowszym numerze magazynu „Employee Experience Manager”.

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone