Szef Grupy Yak zaznaczył, że budując swoją markę i biorąc udział w programie Employee Advocacy, pracownik upublicznia pod swoim nazwiskiem różne treści, pokazuje poziom własnego profesjonalizmu.
- W stosunkach między klientem a pracownikiem firmy buduje się w ten sposób zaufanie, a ono potrafi zwiększyć efektywność biznesową nawet do około 30 proc. - przyznał.
Na pytanie, czy widzi również wzrost lojalności klientów dzięki temu programowi, odpowiedział, że "klienci lubią być obsługiwani przez zgrane, pozytywnie nastawione zespoły pracowników".
- Dzięki temu wskaźnik retencji klientów jest znacznie wyższy, niż w firmach bez takich programów. Uczestnicy programu EA mają dodatkowy kanał nawiązywania relacji. Dzięki aktywności na LinkedIn są częściej z klientami w kontakcie. LinkedIn to miejsce, gdzie w zasadzie nie ma hejtu. Jest dużo dobrych wiadomości. To się udziela wszystkim. Zasada wzajemności działa - dodał.
I choć trudno rozmówcy magazynu było podać konkretne liczby, ponieważ - jak tłumaczył - cały czas są to programy w fazie pilotażu - nie zaprzeczył, że działania Employee Advocacy to mniejsze koszty na działania marketingowe...
- Firmy raportują, że dzięki EA nastąpiło zwiększenie widoczności, rozpoznawalności i lojalności wobec marki. Są też faktycznie doniesienia Hinge Research Institute, mówiące o obniżeniu kosztów marketingowych - przyznał Grzegorz Turniak.
Cała rozmowa na łamach piątego numeru magazynu "Employee Experience Manager".