Powołując się na badanie, które w 2021 roku przeprowadził Josh Bersin dodała, że na korzyściach finansowych jednak inwestowanie w EX się nie kończy.

- Firmy 2,4 razy częściej zachwycały klientów; 5,1 razy częściej angażowały i zatrzymywały pracowników; 4,3 razy częściej efektywnie wprowadzały innowacje, a ich pracownicy 3,7 razy częściej dobrze zaadaptowali się do zmian - wymieniała  Anna Łapińska

Przyznała przy tym, że choć czasem trudno jest przekonać liderów do tego, iż Employee Experience to nie tylko owocowe czwartki i oczekiwanie podwyżek, szczególnie kiedy nie od razu widać rezultaty działań, warto skupiać się nie tylko na wielkich zmianach, ale też tzw. quick wins i w toku działań nie zapominać o budowaniu komunikacji.

- Mierzcie rezultaty przed i po wprowadzeniu zmian. I angażujcie w swoje działania zarówno biznes liderów, jak i pracowników, żeby współtworzyli zmianę razem z Wami. Niech idea tworzenia wyjątkowego EX nie pozostaje zamknięta tylko w zespołach HR czy CX, ale będzie wspólną misją całej organizacji - powiedziała. 

Cała rozmowa na łamach czwartego numeru magazynu "Employee Experience Manager"