- Temat zdrowia psychicznego długo był traktowany jako prywatna sprawa pracownika – coś, co powinno zostać za drzwiami biura. Tymczasem rzeczywistość pokazała, że to iluzja – powiedziała Agata Swornowska-Kurto i zwróciła uwagę, że pandemia stała się punktem zwrotnym, który unaocznił, jak bardzo niepewność, izolacja i presja wpływają na kondycję psychiczną ludzi.

Dwa lata temu Grupa ArteMis rozpoczęła działania nad kampanią „Bliżej Siebie”. Jak wyjaśniła szefowa firmy, inicjatywa ta skupia się na zdrowiu psychicznym oraz dobrostanie pracowników i pracowniczek.

- Wspólnie z naszymi partnerami i ekspertami działamy na rzecz budowania miejsc pracy, w których ludzie czują się bezpiecznie, mogą swobodnie mówić o swoich emocjach i otrzymują realne wsparcie – podkreśliła.

Swornowska-Kurto zaznaczyła, że nazwa kampanii odzwierciedla jej główny cel, czyli budowanie bliskości na dwóch poziomach.

- Po pierwsze, zachęcamy do lepszego poznania siebie, swoich emocji, schematów działania i potrzeb, bo tylko w ten sposób można naprawdę zbliżyć się do innych. Po drugie, ta bliskość to budowanie relacji w zespołach, które opierają się na autentyczności i wzajemnym zrozumieniu – wyjaśniła.

Prezeska Grupy ArteMis podkreśliła również, że kampania „Bliżej Siebie” to nie tylko reakcja na współczesne wyzwania, ale także efekt jej własnych doświadczeń zawodowych.

- Wiele nauczyłam się dzięki pracy w różnorodnych środowiskach i międzynarodowych zespołach. Te doświadczenia uświadomiły mi, że zdrowie psychiczne to fundament zarówno osobistego spełnienia, jak i efektywności organizacyjnej – przyznała.

Patrząc w przyszłość, Swornowska-Kurto zapowiedziała dalsze działania na rzecz dobrostanu pracowników, które będą wspierały tworzenie miejsc pracy opartych na zaufaniu, zrozumieniu i otwartej komunikacji.E

Cała rozmowa na łamach pierwszego numeru magazynu „Employee Experience Manager”.

© ℗ Wszelkie prawa zastrzeżone